Słyszeliście o Dee Dee? Myślę, że większość z Was trafiła na uroczy filmik, z piękną dziewczyną ze Stanów Zjednoczonych, która szuka Wojtka z Warszawy. Poznali się na koncercie, ale chłopak zagubił się gdzieś w tłumie. Dziewczyna wróciła do Stanów i próbuje Wojtka odnaleźć. Nie widzieliście? Podrzucam w takim razie film, który zyskał już ponad 1,6 mln wyświetleń i zanim przejdziecie dalej, obejrzyjcie go.

Jeżeli nie znacie języka angielskiego to pokrótce wyjaśnię: dziewczyna opowiada o tym jak zachwyciła się wysokim, ciemnowłosym Wojtkiem z Warszawy, opowiada o jego pięknych oczach, które były najpiękniejszymi w jej życiu. Świetnie im się ze sobą rozmawiało, ale że nie zdążyła wziąć od niego kontaktu a chłopak zniknął – prosi więc Internautów o pomoc.

https://www.youtube.com/watch?v=HoUXt6pVeQ8

Film okazał się wielkim sukcesem pojawiając się na niezliczonej liczbie stron i kanałów social media. O poszukiwaniach wspominały także media tradyjcyjne. Miliony Polaków próbowało pomóc odnaleźć Wojtka z Warszawy. W podziękowaniu za okazane wsparcie Dee Dee wstawiła kolejny film mówiąc, że Polacy są najlepsi!

https://www.youtube.com/watch?v=pgSXZEDz-gA

Dlaczego tak właściwie piszę Wam o tym wszystkim? Co to ma wspólnego z marketingiem? Ano ma to, że firma Reserved za pośrednictwem agencji reklamowej w idealny sposób wykorzystała viral marketing w swojej najnowszej akcji promocyjnej. Film Dee Dee nie jest spontanicznie nagranym filmem zakochanej dziewczyny a dokładnie rozplanowaną kampanią marketingową sieci odzieżowej Reserved. W jaki sposób prawda wyszła na jaw? W dniu dzisiejszym opublikowano kolejny film na YouTube, w którym ukazany został przyjazd Dee Dee z zespołem z Nowego Orleanu do Warszawy. Okazało się, że poprzedni film jest jedynie zapowiedzią nowej kampanii reklamowej marki.

Maciej Budzich postanowił porozmawiać z twórcami kampanii na jej temat i uzyskał informację, że celem kampanii jest promowanie Reserved pośród mężczyzn i pokazanie, że polscy faceci są atrakcyjni. Stąd właśnie taki a nie inny tytuł tego wpisu -> #polskichlopak. Zainteresowanym podrzucam ostatni film:

https://www.youtube.com/watch?v=-qpPXACkDaw

Czy akcja okazała się skuteczna? Myślę, że jest zbyt wcześnie, by to oceniać. Wielu Internautów poczuło się oszukanych. Trzeba jednak agencji Warsaw Creatives oddać, że idealnie skroiło akcję promocyjną i idealnie wykorzystali oni viral marketing i moc mediów społecznościowych. Widać to po tym, jak wiele osób zaangażowało się w poszukiwania Wojtka. Z drugiej strony trzeba będzie obserwować długofalowe oddziaływanie akcji, czy wyjdzie marce na plus, czy jednak zniechęci część osób, bo już pojawiają się głosy, że będą markę omijać z daleka.

Nie ukrywajmy jednak, że nadchodzą nowe formy marketingu i marki nie będą się sztywno trzymać zasad, do których się przyzwyczailiśmy. Aby utrzymać uwagę pokolenia Y oraz Z trzeba stale utrzymywać z nimi relacje, ale także ich zaskakiwać.  Dzisiaj widziałam dyskusję na temat poszukiwania nazwy dla tej formy marketingu. Bo za chwilę w cenie nie będą już tylko lajki i komentarze, ale zwyczajnie uwaga odbiorcy i Warsaw Creatives pokazało idealnie w jaki sposób tę uwagę przyciągnąć.
A jako ciekawostkę dodam, że jedną z ciekawszych opcji nazwy dla „nowej” formy marketingu jaką w dniu dzisiejszym widziałam było „Jakóbiak marketing” ;)

Previous PostNext Post

Related Posts

E-book

Archiwum