Reklamy świąteczne 2020

Tegoroczne święta zapowiadają się kompletnie inaczej, niż dotychczasowe. Dystans społeczny, lockdowny, zakazy zgromadzeń – pod tymi hasłami stał cały rok, ale dopiero teraz, kiedy chcielibyśmy spotkać się z naszymi najbliższymi, dociera do nas jak wiele to znaczy. I jak bardzo utrudnia to życie. Dzisiaj świętujemy Wigilię Bożego Narodzenia. Każdy z nas robi to kompletnie inaczej. Jedni zostają w domu, inni i tak i tak będą widzieć się z rodziną. Jakkolwiek zamierzacie spędzać dzisiejszy dzień życzę Wam wszystkiego najlepszego – przede wszystkim zdrowia, ale także powrotu do upragnionej normalności. Dzisiejszy wpis to przegląd świątecznych kreacji reklamowych, którymi uraczyły nas marki w tym roku.

DocMorris w niezwykle wzruszającym spocie

Na pierwszy ogień coś mocnego, co dla ludzi wrażliwych będzie bombą. Niezwykle wzruszająca reklama holenderskiej sieci aptek, która wycisnęła mi łzy z oczu. Przedstawia starszego mężczyznę, który postanawia wyćwiczyć i wzmocnić swoje ręce. Aby dowiedzieć się dlaczego, konieczne jest obejrzenie reklamy do końca. Do czego serdecznie zachęcam. Moje świąteczne serduszko rośnie ;)

Ikea o marnowaniu żywności

Ikea już dość standardowo, stara się poruszać różne problemy. Tym razem na tapet wzięła temat marnowania żywności, który pokazała niezwykle obrazowo. Nasze, polskie święta, w swojej tradycji, „zmuszają” nas do produkowania ogromnych ilości żywności. Żywność marnujemy w ogromnych ilościach na co dzień, co jednak osiąga swoje apogeum w okresie bożonarodzeniowym.

Xfinity ze Steve Carell’em w roli głównej

Xfinity, które jest dostawcą Internetu przychodzi z reklamą, która jest dla mnie swego rodzaju podsumowaniem całego roku w dobie pandemii. W roli głównej Święty Mikołaj oraz elfy, którzy szukają prezentu idealnego. Rok 2020 dał każdemu z nas w kość. Dlatego też nawet Święty Mikołaj szuka prezentu, który zrekompensuje minione dwanaście miesięcy.

Mamy więc zdalne wideokonferencje, wyciszony mikrofon Mikołaja i zmagania elfów w poszukiwaniu wymarzonego prezentu. Steve Carell robi robotę samym sobą w każdej produkcji, w której występuje. Nie inaczej jest tutaj.

Clovin – żeby wszyscy byli zdrowi

Marca Clovin dostarcza środki czystości. W swoim świątecznym spocie przekazuje myśl, że chcą, żeby wszyscy byli zdrowi. Bohaterką spotu jest dziewczynka pisząca list do Świętego Mikołaja. Jej marzeniem jest zobaczenie bliskich i spędzenie z nimi świąt.

Coca-cola w reżyserii Taika Waititi

Tegoroczna, świąteczna reklama Coca Coli to spot, który wyprodukowany został przez laureata Oskara – Taika Waititi. Spot przedstawia historię zmagań bohatera, walczącego o to, aby dotrzeć na Biegun Północny i dostarczyć list swojej córeczki do Świętego Mikołaja. Zwrot akcji, który obserwujemy na sam koniec chwyta za serce i przekazuje bardzo proste przesłanie. Jakie? Żeby się tego dowiedzieć, musicie obejrzeć reklamę.

John Dog z podziękowaniem dla czworonożnych przyjaciół

John Dog w swojej kampanii przypomina, że pies jest najlepszym przyjacielem człowieka, na którego możemy zawsze liczyć.

McDonald’s – Inner Child

McDonald’s nigdy nie zawodzi. W tegorocznej kampanii przedstawia nam Toma, który przeżywa okres nastoletniego buntu. Chociaż jego mama dwoi się i troi, żeby wspólnie z nim spędzić święta, nastolatek stale walczy ze swoim wewnętrznym dzieckiem, tym samym nie reagując na starania swojej matki. Jednakże, przychodzi moment przełomowy, w którym Tom pozwala dojść do głosu wewnętrznemu dziecku i celebruje święta jak dawniej.

Moc niewidzialności – „Samotność sprawia, że znikamy”

Kolejną produkcją, na którą każdego roku czekam to spot świąteczny stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich. Niezmiennie, rok do roku, stowarzyszenie produkuje wyciskacz łez, który i w tym roku porusza serduszko. W ramach tegorocznej kampanii stworzono spot „Moc niewidzialności”, który ukazuje świat z perspektywy podopiecznego stowarzyszenia.

Lego – „Rebuild the World”

Marka Lego zachęca do celebrowania magii codzienności. Świąteczny spot jest częścią kampanii „Rebuild the World” opowiadającej o rodzinach, które razem budują i jednocześnie bawią się w świecie, który powstaje z klocków Lego.

Gucci Gift 2020

Lubicie klimat lat 90.? Gucci w swoim świątecznym spocie przenosi nas na firmową imprezę świąteczną w rytmie utworu „Only You”.

Aldi – Synchronised Santas

Było w tym wpisie sporo wzruszeń. Stąd też na sam koniec trochę humoru, którego dostarcza australijski oddział Aldi. Marka wykracza poza standardowe schematy świątecznych spotów wrzucając nas w wir… tańczących Mikołajów.

Podsumowanie

Kilka dodatkowych kreacji, o których już pisałam, znajdziecie w ostatnim podsumowaniu marketingowym z listopada.

Jak już wspomniałam we wstępie, tegoroczne święta są bardzo niestandardowe. Część marek przypomina nam o tym w swoich kreacjach. Inne natomiast skupiają się na powszechnych problemach społecznych, o których mówi się sporo. Bądź wręcz odwrotnie – prawie w ogóle. Są też takie, które w tych ciężkich czasach próbują wykrzesać z nas trochę uśmiechu.

Dlatego też raz jeszcze ze swojej strony życzę Wam zdrowia, spokoju, czasu dla bliskich, o których często zapominamy i tego, żeby nasz świat wrócił wreszcie do wyczekiwanej normalności. Uniwersalne wartości są uniwersalne, stąd też pamiętajcie złożyć bliskim życzenia, zadzwonić do nich, porozmawiać chwilę – nawet jeżeli nie macie możliwości wpaść na Wigilię.

Wszystkiego dobrego!

Zostań ze mną na dłużej i bądź ze wszystkim na bieżąco:

Related Posts

E-book

Archiwum