Jak wydać 5 000 000$ w 30 sekund? Dwa słowa: Super Bowl

Bardzo łatwo. Zapewne można kupić w tym czasie wypasiony dom w ciekawym miejscu. Jeżeli chcielibyśmy fabrycznie nowy odrzutowiec to w sumie też zmieścimy się w tym budżecie. Inną opcją jest zakup wyspy. Brzmi ciekawie? Zawsze można też kupić 30-sekundową reklamę w trakcie Super Bowl.

No właśnie. Jesteśmy już po jednym z najważniejszych wydarzeń, które miało miejsce 4. lutego. Nazwałabym je wręcz świętem narodowym amerykanów, jako że wielu z nich gromadzi się tego dnia, wieczorem przed telewizorem. W sklepach w zastraszającym tempie znikają puszki piwa oraz paczki chipsów. Skrzydełka z kurczaka zamawiane są w tak ogromnych ilościach, że żaden inny dzień zapewne nie przebije tego jednego. Dlatego też marki wydają ogromne pieniądze na to, żeby pojawić się w spotach reklamowych, na które amerykanie też tego dnia czekają.

Wybrałam kilka najciekawszych, subiektywnie ulubionych, które moim zdaniem wyróżniły się spośród pozostałych. Ciekawi co takiego marki przedstawiły w spocie reklamowym, za który zapłaciły ponad 15 mln złotych? Zapraszam w takim razie do zapoznania się z poniższym wykazem.

DORITOS BLAZE vs. MTN DEW ICE

https://www.youtube.com/watch?v=ZsmZChFMisY

Jestem ogromną fanką corocznych reklam Doritos. Tym razem koncern PepsiCo stworzył reklamę, która połączyła dwie marki: Doritos oraz Mountain Dew. Jako, że są to niejako przeciwstawne produkty, rozwiązanie jakie zastosowali okazało się strzałem w dziesiątkę. Do tego twarze znane i lubiane takich aktorów jak Morgan Freenam oraz Peter Dinklage sprawiły, że jest to jedna z moich ulubionych reklam tegorocznej edycji.

DIET COKE

https://www.youtube.com/watch?v=LnZnSumfIlE

Nie ukrywajmy, że świat za moment należeć będzie do Millenialsów, którzy właśnie w tym roku osiągają swoją pełnoletność. W tej reklamie o tym pamiętano i idealnie to wykorzystano. Dlaczego Millenialsi piją Diet Coke? Dlatego, że mogą. Po prostu.

Urzekły mnie prostota i prawdziwość przekazu.

M&M’s

https://www.youtube.com/watch?v=qfZcxeqa1g4

M&M’s również postawiło na niestandardowe podejście do reklamy i w rolę łysego i niskiego wcielił się… ekhm… niski i łysy. Danny DeVito został chodzącym M&M’sem i okazał się do tej roli idealny.

NFL

Czyli jak zmusić bandę mięśniaków do tego, żeby zatańczyła. Nie powiecie mi, że reklama nie sprawiła, że na Waszej twarzy zakwitł uśmiech. Ciekawa kreacja, ogromny dystans do własnej osoby – bohaterowie tego spotu wypadli genialnie i absolutnie nie odebrała im ona ich męskości. Wielkie brawa za to, że zdecydowali się na wzięcie udziału w kreacji.

KIA STINGER

https://www.youtube.com/watch?v=0YVbVXOjJv4

Nie jest to może najlepsza ze wszystkich kreacji, ale ma w sobie coś takiego, co sprawiło, że obejrzałam ją kilka razy. Może pewien sentyment, może kryzys własnej osoby. Może to, że chciałabym pozostać w wieku, w którym jestem i chciałabym, żeby wszyscy moi najbliżsi też już się nie starzeli? Nie wiem, ale w pewien sposób urzekł mnie ten spot i z przyjemnością na niego patrzyłam.

MAKE IT WITH KEANU

Nie pytajcie dlaczego. Nie wiem. Nie jestem wielką fanką Keanu, chociaż Matrix to klasyk, ale chyba lubię dziwne rzeczy, niestandardowe kreacje, czasem wręcz głupie. Teoretycznie nie wiemy o co chodzi, ale wciąga i nie miałam ochoty wyłączyć w trakcie. Dlatego znalazła się w zestawieniu. Zwyczajnie ma to coś, co przyciąga – a chyba o to w reklamach chodzi. Ma na nas działać.


TOYOTA

https://www.youtube.com/watch?v=UrGu6H8t2gU

Lubię reklamy pokazujące równość, ale staje się to coraz nudniejsze. Te same schematy, pokazane w taki sam sposób. T-mobile również przedstawiło reklamę dotyczącą równości, ale w sumie w żaden sposób mnie ta reklama nie zachwyciła, ani nie ujęła. Toyota podeszła do tematu nieco niestandardowo, dzięki czemu stworzyła kreację, której mówię zdecydowane tak.

JEEP

Prostota powala.


I to w zasadzie wszystkie kreacje, które przykuły moją uwagę i uważam za najciekawsze. Pojawiły się typowe spoty, typowe reklamy. Pojawiły się także mniej lub bardziej niestandardowe kreacje. Powyższe to moje typy, poniższe to po prostu wyróżniające się reklamy, na które można zwrócić uwagę, ale nie chwyciły mnie aż tak za serce.

https://www.youtube.com/watch?v=pVKZ4yXV2cc

https://www.youtube.com/watch?v=sefscV3GvWM

https://www.youtube.com/watch?v=vlhQkTvDoho

https://www.youtube.com/watch?v=GM1QDBvzm1Y

Related Posts

E-book

Archiwum