Marketingowy przegląd PAŹDZIERNIKA 2020

Rok 2020 dobiega końca, jednakże wydarzenia, które mają miejsce, nabierają rozpędu. Kiedy mamy wrażenie, że najgorsze już za nami, na tapecie pojawia się kolejny temat. Kolejny stres, kolejna niepewność, jeszcze więcej wkurwienia na to, co się dzieje. Dlatego długo zastanawiałam się, czy publikować ten wpis. Jednakże, w dobie tak wielu negatywnych informacji na dokładnie te same tematy, postanowiłam wyrwać się z marazmu i podsumować marketingowo miniony miesiąc.

Period oficjalnym kolorem

Co prawda informacja z końca września, ale postanowiłam ją ująć w tym zestawieniu. Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i wprowadziło nowy kolor. Kolor nazwany został „Period”, czyli „okres”.

Period oficjalnym kolorem

Przedstawiciele marki, w swoim oświadczeniu, powiedzieli że: „Żyjemy w XXI wieku, ale nasze postawy wobec miesiączki są od dawna przestarzałe i stale utrwalane przez stereotypy, które sprawiają, że kojarzy się ona z czymś wstydliwym.” Dlatego też oficjalnie, wprowadzili kolor o nazwie „Period”.

Dlaczego? Po to, żeby zwrócić uwagę na problem tabuizacji miesiączki. Kolor ten ma symbolizować krew menstruacyjną. W ramach wspólnej inicjatywy, firmy chcą zaprosić społeczeństwo do otwartej rozmowy. Dla nich to „najwyższy czas, żeby okres przestał być postrzegany, jako prywatna sprawa, albo negatywne doświadczenie.”

LinkedIn wprowadza Stories

LinkedIn to platforma społecznościowa dedykowana światu biznesowemu. Krok po kroku jednak, wprowadza aktualizacje, wraz z którymi pojawiają się funkcje świetnie znane z innych tego typu platform. Tym razem trafiło na Stories, które w pierwszej kolejności pojawiły się w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. Dostępne są już też na polskich kontach.

Dlaczego funkcja znana nam dobrze ze SnapChata, na którym zadebiutowała, a następnie z Facebooka i Instagrama, trafia na biznesową platformę LinkedIn? „LinkedIn Stories mają za zadanie umożliwić pracodawcom i pracownikom tworzenie bardziej osobistych relacji, a także informować użytkowników o najnowszych osiągnięciach danej firmy.”

Jednocześnie, cały portal ma przejść redesign. Przerobione zostaną funkcje filtrowania oraz wyszukiwania osób. Zostanie wprowadzona możliwość kontaktowania się z innymi użytkownikami za pomocą video rozmów. Będzie też można edytować i usuwać wysłane wiadomości, a także reagować za nie za pomocą emotikonów.

„To nie ja” – nowa kampania fundacji Rak’n’Roll

Niezwykle wzruszająca kampania fundacji Rak’n’Roll. Głównym jej celem jest zbiórka pieniędzy na peruki dla dziewczyn chorujących na raka. Do kampanii zaproszono aktorki oraz blogerki, które wzięły udział w nietypowym eksperymencie. Zresztą zobaczcie sami jego efekty:

Video z eksperymentu obejrzeć możecie tutaj.
Więcej informacji na temat zbiórki znajdziecie na stronie fundacji.

Urlop psacierzyński

Firma Bolt rozszerzyła pakiet benefitów pracowniczych o urlop psacierzyński. Osoby, które zdecydują się na adopcję zwierzaka ze schroniska, otrzymają 3 dni dodatkowego, płatnego urlopu.

3 dni, które oferuje firma to czas, który można przeznaczyć na zadomowienie się nowego pieska. Dodatkowo, pracownicy firmy mogą ubiegać się o zaległy urlop psacierzyński, którzy adoptowali pieska w ciągu ostatnich dwóch lat.

Melting Florida – topniejące rzeźby

W stanie Flordyda w USA, w kilku miastach, pojawiła się seria rzeźb wykonanych z wosku, które pod wpływem słońca rozpuszczały się. Proekologiczne organizacje zwracają w ten sposób uwagę na problem globalnego ocieplenia.

Każda z rzeźb rozpuszczała się pod wpływem ciepła ujawniając pewien napis. Woskowa chatka ratownika po rozpuszczeniu ukazywała napis „More Heat, Less Beaches” („Więcej upałów, mniej plaż”). Pantery ujawniły napis „More Heat, Less Wildlife” („Więcej upałów, mniej dzikiej przyrody”), a po dziadku i jego wnuku pozostało – „More Heat, Less Health” („Więcej upałów, mniej zdrowia”).

Video z topiącymi się panterami znajdziesz tutaj.
Video z topiącą się rodziną znajdziesz tutaj.

Naklejki wspierające LGBT+

Na tzw. Coming Out Day, Facebook wprowadził serię naklejek, których celem jest wsparcie społeczności LGBT+. Niestety, w Polsce naklejki są niedostępne. Zdaniem portalu, społeczności nieheteronormatywne, są w naszym kraju szykanowane.

Coming Out Day obchodzony jest na całym świecie w dniu 11 października. Upamiętnia on marsz osób LGBT w Waszyngtonie, który odbył się w 1987 roku. Zgromadził ok. 500 tys. osób domagających się równych praw.

Poza Polską, kilka innych krajów trafiło na listę tych, w których naklejki nie są dostępne. Są to m.in. Afganistan, Irak, Pakistan i Rosja. Na czarnej liście znalazły się te kraje, które według Facebooka szykanują społeczności LGBT+ oraz życie tych osób nierzadko znajduje się w niebezpieczeństwie.

Beeloved

Beeloved to inicjatywa, w której za pomocą sztuki, pomysłodawcy chcą zwiększyć świadomość wśród społeczeństwa, na temat problemu masowego wymierania pszczół. W ramach akcji, trzy artystki – Mary Zaleska, Joanna Wójtowicz, Marina Raietska – stworzyły zestaw plakatów. Każda ilustratorka zobrazowała problem wymierania pszczół oraz rolę człowieka, by je ocalić, na swój własny sposób.

Zyski ze sprzedaży limitowanych plakatów oraz słoików miodu od Pasieki Rodziny Sadowskich zostaną przekazane na konto Fundacji Akademia Pszczelarstwa i Zrównoważonego Rozwoju.

Więcej informacji na temat zbiórki i zakupu plakatów znajdziesz na wspieram.to

„Stop depresji” marki Tatuum oraz Fundacji Itaka

Pamiętacie szalenie nieudaną kampanię marki Medicine? Tym razem marka Tatuum wraz z Fundacją Itaka łączą siły, żeby walczyć z depresją. Cele kampanii są dwa: wsparcie antydepresyjnego telefonu zaufania, a także nagłośnienie problemu depresji.

Akcja odbywa się pod hashtagiem #fallinlife i jest częścią całej, tegorocznej, jesiennej kampanii Tatuum. Inne hashtagi wykorzystywane w związku z walką z depresją to #stopdepresji oraz #razemmozemywięcej.

Inpost i jednostka miary „Sasin”

Głośnym echem odbił się usunięty już wpis marki InPost, który nawiązywał do wyborów, które się nie odbyły. Jakiś czas temu, w sieci pojawił się Sasinator, czyli nowa jednostka miary. Jeden Sasin to 70 milionów złotych.

Na bazie tego kalkulatora, InPost przeliczył koszt swoich paczek i ile paczek trzeba nadać, żeby trzeba było zapłacić tyle ile… no sami wiemy za co. Marka dość szybko post usunęła tłumacząć, że agencja marketingowa, która ich obsługuje posunęła się za daleko. Reakcje i dyskusje przy poście szły w kierunku, którego marka nie akceptowała. Niemniej, internauci docenili.

Biznesowa kolekcja do pracy zdalnej

Kanadyjska marka z modą męską zaprezentowała kolekcję, która wpisuje się w naszą nową rzeczywistość. Mężczyźni mogą zakupić zestaw ubrań, które sprawdzą się w trakcie pracy zdalnej i wielkogodzinnych konferencji.

W trakcie pandemii koronawirusa wiele osób przeszło na tryb pracy zdalnej. Z każdej strony bombardowani byliśmy nagraniami z wideokonferencji (i nadal jesteśmy!) w trakcie których, coś poszło nie tak, jak powinno. Na popularności zyskał więc tzw. homewear, czyli wszelkiego rodzaju dresy i bluzy, które sprawić miały, że będzie nam wygodnie.

Marka Henri Vézina zaproponowała ze swojej strony coś nieco bardziej eleganckiego – czyli marynarkę i koszulę, ale też mniej formalny dół, którego ma nie dostrzec w trakcie videokonferencji.

Facebook Dating już dostępna w Polsce

Wracając do social media, Facebook wprowadził do Polski platformę Facebook Dating. Użytkownicy mogą teraz umawiać się na randki za pomocą aplikacji mobilnej Facebooka. Początkowo, jak zwykle, platforma dostępna była w Ameryce oraz Azji, ostatecznie pojawiła się też w Polsce.

Aby korzystać z Facebook Dating, trzeba wejść w nową zakładkę w aplikacji mobilnej i założyć osobne konto. Nie będzie ono bezpośrednio powiązane z naszym facebookowym profilem, choć będzie bazować na postach, stronach i wydarzeniach pod jakimi zostawiamy nasze like. Bazując na tych informacjach, platforma dobierze nam osoby, które do nas pasują. Na tej podstawie chce dać nam szansę na stworzenie trwałego związku.

Aplikacja na zapewniać pełną dyskrecję i nie sugerować nam użytkownika, którego mamy wśród znajomych. Chyba że oznaczymy tę osobę jako „Secret Crush”. Myślicie, że aplikacja zastąpi Tindera?

Podsumowanie

Czy coś jeszcze zadziało się w świecie marketingu w ostatnim miesiącu? Bardzo dużo! Kryzysy, wsparcie walk kobiet, bycie przeciwko walce kobiet. W październiku działo się bardzo wiele. Starałam się jednak skupić na tym, co może choć na moment pomóc odpocząć nam od bieżących tematów. A może pominęłam coś kluczowego, co zapisało się w Twojej pamięci? Daj znać! :)

Zostań ze mną na dłużej i bądź ze wszystkim na bieżąco:

Related Posts

E-book

Archiwum