Pierwszy przegląd marketingowy został przez Was przyjęty bardzo pozytywnie, więc przychodzę z kolejnym małym podsumowaniem marketingowych akcji i newsów ubiegłego tygodnia. Ostatni tydzień mocno osadził się w temacie recyklingu oraz dbania o środowisko, więc do dzieła – zapraszam do przeczytania artykułu.

Poznań edukuje na temat segregacji

#PoznańBezPlastku to nowa kampania społeczna miasta Poznań. Stworzono serię video oraz grafik, na których zamieszczono hasła w gwarze poznańskiej, które mają zachęcić mieszkańców do eko-nawyków.

Jak pisze sam Poznań: „Porzónnie śwignij na gemyle, a nie byle jak… Dlaczego? Bo recyklingowi poddawane jest tylko około 30% odpadów, a wrzucając wszystko do jednego worka nigdy nie odzyskamy części surowców. Dlatego też warto wyrobić w sobie eko-nawyki i poznać zasady segregacji odpadów.”

PEUGEOT zamienia hałas w elektryczność

Peugeot promuje swoje nowe auto elektryczne. W Paryżu pojawiły się billboardy, które zamieniają hałas miejski w energię elektryczną. Aby energia pozyskana w ten sposób się nie marnowała, w billboardy wbudowano gniazdka do ładowania samochodów elektrycznych.

Zresztą sami zobaczcie video na ten temat:

Postapokaliptyczny Olsztyn

Olszyn 2050 to plakaty, które pojawiły się w przestrzeni miejskiej Olsztyna i przedstawiają apokaliptyczną wizję miasta za 30 lat. Miejski Ośrodek Kultury chce pokazać problem zmian klimatycznych i na bazie prognoz naukowców pokazuje, co może stać się z miejscami, które są dobrze znane mieszkańcom.

Więcej informacji i plakatów znajdziecie tutaj.

Warszawa na banknocie Euro

Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski i flaga Unii Europejskiej. Do tego nominał 0. To nie jest żart. To banknot pamiątkowy Euro Souvenir, który wyprodukowany został przez francuską drukarnię papierów wartościowych Oberthur.

Banknot stworzony jest z bawełnianego papieru i dostępny był w cenie 15zł na Warszawskiej Giełdzie Kolekcjonerskiej. Jest to jednak jedynie banknot kolekcjonerski, nie będzie miał żadnej wartości nominalnej. Banknot wyprodukowany został w limitowanej liczbie 5 000 sztuk.

Nałęczowianka w recyklingowym plastiku

Producent wody Nałęczowianka tj. firma Nestlé, wprowadza na rynek nową butelkę, która w 50% wykonana jest z plastiku pozyskanego w wyniku recyklingu. Butelka będzie dostępna dla wody w opakowaniu 1l i będzie można ją ponownie przetworzyć po zużyciu.

Firma informuje, że czym mniejsze opakowanie, tym większe wyzwanie, żeby stworzone ono zostało z wykorzystaniem recyklingowanego plastiku. Woda Nałęczowianka w 1l wymiarze jest bardzo popularna wśród konsumentów, dlatego otrzyma nowe opakowanie od 25 listopada i dostępna będzie w sieci sklepów Lidl. Kolejne produkty w tego typu opakowaniach pojawią się w przyszłym roku.

Nie, to nie była gra

„Nie, to nie” jest nową kampanią przeciwko przemocy seksualnej, z którą rusza Poznań. Hasło „nie, to nie była gra” będzie można zobaczyć na plakatach oraz citylight’ach, które pojawią się w poznańskich klubach i na przystankach tramwajowych.

Akcja przeciwko przemocy seksualnej, która jest kampanią informacyjno-edukacyjną rusza w piątek 7. grudnia. Jak informuje sam Poznań „kampania będzie widoczna także w internecie. Powstanie m.in. strona internetowa (www.nietonie.com), gdzie będzie można uzyskać informacje na temat Punktu Interwencji Kryzysowej oraz możliwościach otrzymania wsparcia. W akcję włączą się też lokalni influencerzy oraz środowisko akademickie – uniwersytety i akademiki.

W ramach akcji „Nie to nie” dowiemy się, że przemoc seksualna nie ma zasad. To nie podryw ani flirt. To nie gra. To każda forma kontaktu seksualnego, którego nie chciałaś/eś. Występuje zawsze, gdy mówisz lub nie jesteś w stanie powiedzieć „nie” – także w stałym związku. Może łączyć się z szantażem, groźbami, nadużyciem Twojego zaufania.”

Zostań ze mną na dłużej i bądź ze wszystkim na bieżąco:

Related Posts

E-book

Archiwum