Super Bowl 2019 – przegląd reklam za 20 mln zł

Rok temu po raz pierwszy podjęłam temat reklam emitowanych na Super Bowl. To wielce wyczekiwane wydarzenie, to nie tylko ogrom sportowych emocji i święto fanów futbolu amerykańskiego. Jest to czas reklam i długich dyskusji na ich temat w kolejnych tygodniach. Sama jestem delikatnie spóźniona, ale i w tym roku postanowiłam przejrzeć co się działo podczas Super Bowl i pokazać Wam najciekawsze, moim zdaniem, kreacje reklamowe. Tym bardziej, że każda z nich kosztowała ok. 5,25mln dolarów. 

Na początek reklamy, które spodobały mi się najbardziej – większość z gatunku tych zabawnych, choć nie odrzuciłam poważnych całkowicie.

PEPSI – MORE THAN OK

https://www.youtube.com/watch?v=9sYElEbRzKA

O ile rok do roku zachwycają mnie reklamy Doritos i to one są moimi faworytami, o tyle w tym roku Doritos w ogóle się nie popisali i to Pepsi przejęło pałeczkę. Sama co prawda nie piję tego typu specyfików a jak już muszę to wybieram Colę zamiast Pepsi, ale reklama w punkt. 

PAMPERS – STINKY BOOTY DUTY 2.0

https://www.youtube.com/watch?v=S9A9Uw9e2p8

Dziecka nie mam a przewijanie nadal kojarzy mi się z przykrym obowiązkiem. Może dlatego podejście Pampers i forma, w jakiej to zrobili tak bardzo mnie urzekła. Nie ma strachu, nie ma złych emocji. Jest muzyka i wsparcie. Taka mała magia. No i nie ukrywam, że zawsze urzekają mnie mężczyźni zajmujący się dziećmi – fajnie jest na to popatrzeć :)

OLAY KILLER SKIN

https://www.youtube.com/watch?v=3KuQ4i_VSso

Szczególnych problemów z cerą nigdy nie miałam. Ot zwykłe, pojedyncze problemy. Dlatego nigdy nie utożsamiam się z reklamami wielkich pryszczy, z którymi nie wiadomo co robić. Wyobrażam sobie jednak jak szybko chciałabym pozbyć się problemu, gdyby z moją skórą było coś nie tak. Stąd pomieszanie odwiecznych problemów z cerą, z opcją weryfikacji twarzy w telefonie udało się znakomicie.

MICHAEL BUBLÉ VS BUBLY

Fantastyczna gra słowna, a właściwie kwestia wymowy. Zabawna, lekka reklama, która sprawiła, że sama bardzo chętnie skosztowałabym Bubly. W sensie, że napój. Nie Michaela. Precyzuję, żeby nie było wątpliwości! :) 

MICHELOB ULTRA PURE GOLD – THE PURE EXPERIENCE

https://www.youtube.com/watch?v=LXmlN9BAddg

Reklama sama w sobie nie jest może najbardziej zachwycająca. Nie powaliła mnie na kolana. Doceniam jednak sięgnięcie po ASMR, które podbiło serca ludzi w 2018 roku. O ASMR mówiło się bardzo dużo, coraz więcej kanałów i materiałów pojawiało się w poprzednim roku. Tak jak swego czasu panowała moda na bezglutenowe jedzenie, tak ASMR robił furorę w zeszłym roku. Dlatego wielkie brawa za sięgnięcie po tę formę przy reklamie piwa. Odważnie i niestandardowo.

MERCEDES BENZ – SAY THE WORD

https://www.youtube.com/watch?v=R84j8pmH-d0

Uff… no bałam się, że zabraknie tutaj samochodowych reklam. Rok w rok marki przygotowują coś fajnego a w tym roku lekka posucha. Ta reklama też nie jest wybitnym osiągnięciem, ale bardzo przyjemnie się ją oglądało. Może dlatego, że każdy z nas chciałby mieć taką moc. By powiedzieć słowo.

BUMBLE – MAKE THE FIRST MOVE

https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=l_FWKLpoGBc

Nie korzystam z tego typu aplikacji, ale lubię kreacje pokazujące silne, niezależne kobiety. I nie o feminizm tu chodzi. W wielu kreacjach kobiety to te biedne, smutne, potrzebujące pomocy istotki. Albo po prostu mają grzybicę pochwy (mam wrażenie, że głównie na tym ostatnio opierają się nasze reklamy telewizyjne i radiowe). Lubię widzieć odwróconą rolę i oglądać pewne siebie, osiągające sukces kobiety. Reklama Bumble jest zwarta i konkretna – może dlatego tak bardzo przypadła mi do gustu. 


A to może pokażę Wam też dwie reklamy, co do których mam wątpliwości.
Niby jest okej, ale jednak coś mi zgrzyta. 

STELLA ARTIOS

Widziałam tę kreację jeszcze przed SuperBowl. No i mam mieszane uczucia. Wykorzystanie tak rozpoznawalnych postaci, z takim przekazem, w teorii jak najbardziej na tak. Z drugiej strony… no Carrie i Sex w Wielkim Mieście to taka klasyka, że jakoś ta Stella nie pasuje mi do Sarah Jessica Parker w takim wydaniu. Co do postaci jaką jest Big Lebowski – on troszkę bardziej pasuje do odgrywanej roli, ale przeglądając opinie w Internecie, widziałam zarzuty o to, że się sprzedał. Tak więc tę kreację pozostawiam do oceny Wam.

COLGATE – CLOSE TALKER

https://www.youtube.com/watch?v=z-o_LI8-5oY

Colgate po swojej nieobecności na poprzednim Super Bowl powróciło z reklamą. Specyficzną. Co do której mam mieszane uczucia. Znaczy się w jakiś dziwnie pokręcony sposób bawi mnie ta reklama. W dziwnie pokręcony sposób też mi się podoba. Ale na tle innych? No taka sobie… bardzo przeciętna.

To by było na tyle. Czy któraś kreacja szczególnie Wam się spodobała? Nie ukrywam, że jestem delikatnie zawiedziona. Uważam, że poziom reklam w ubiegłym roku był znacznie, znacznie wyższy. I chociaż znalazłam kilku swoich ulubieńców, to jednak całościowo raczej szału nie było. 

Zostań ze mną na dłużej i bądź ze wszystkim na bieżąco:

Related Posts

E-book

Archiwum