Rok temu po raz pierwszy podjęłam temat reklam emitowanych na Super Bowl. To wielce wyczekiwane wydarzenie, to nie tylko ogrom sportowych emocji i święto fanów futbolu amerykańskiego. Jest to czas reklam i długich dyskusji na ich temat w kolejnych tygodniach. Sama jestem delikatnie spóźniona, ale i w tym roku postanowiłam przejrzeć co się działo podczas Super Bowl i pokazać Wam najciekawsze, moim zdaniem, kreacje reklamowe. Tym bardziej, że każda z nich kosztowała ok. 5,25mln dolarów.
Na początek reklamy, które spodobały mi się najbardziej – większość z gatunku tych zabawnych, choć nie odrzuciłam poważnych całkowicie.
PEPSI – MORE THAN OK
https://www.youtube.com/watch?v=9sYElEbRzKA
O ile rok do roku zachwycają mnie reklamy Doritos i to one są moimi faworytami, o tyle w tym roku Doritos w ogóle się nie popisali i to Pepsi przejęło pałeczkę. Sama co prawda nie piję tego typu specyfików a jak już muszę to wybieram Colę zamiast Pepsi, ale reklama w punkt.
PAMPERS – STINKY BOOTY DUTY 2.0
https://www.youtube.com/watch?v=S9A9Uw9e2p8
Dziecka nie mam a przewijanie nadal kojarzy mi się z przykrym obowiązkiem. Może dlatego podejście Pampers i forma, w jakiej to zrobili tak bardzo mnie urzekła. Nie ma strachu, nie ma złych emocji. Jest muzyka i wsparcie. Taka mała magia. No i nie ukrywam, że zawsze urzekają mnie mężczyźni zajmujący się dziećmi – fajnie jest na to popatrzeć :)
OLAY KILLER SKIN
https://www.youtube.com/watch?v=3KuQ4i_VSso
Szczególnych problemów z cerą nigdy nie miałam. Ot zwykłe, pojedyncze problemy. Dlatego nigdy nie utożsamiam się z reklamami wielkich pryszczy, z którymi nie wiadomo co robić. Wyobrażam sobie jednak jak szybko chciałabym pozbyć się problemu, gdyby z moją skórą było coś nie tak. Stąd pomieszanie odwiecznych problemów z cerą, z opcją weryfikacji twarzy w telefonie udało się znakomicie.
MICHAEL BUBLÉ VS BUBLY
Fantastyczna gra słowna, a właściwie kwestia wymowy. Zabawna, lekka reklama, która sprawiła, że sama bardzo chętnie skosztowałabym Bubly. W sensie, że napój. Nie Michaela. Precyzuję, żeby nie było wątpliwości! :)
MICHELOB ULTRA PURE GOLD – THE PURE EXPERIENCE
https://www.youtube.com/watch?v=LXmlN9BAddg
Reklama sama w sobie nie jest może najbardziej zachwycająca. Nie powaliła mnie na kolana. Doceniam jednak sięgnięcie po ASMR, które podbiło serca ludzi w 2018 roku. O ASMR mówiło się bardzo dużo, coraz więcej kanałów i materiałów pojawiało się w poprzednim roku. Tak jak swego czasu panowała moda na bezglutenowe jedzenie, tak ASMR robił furorę w zeszłym roku. Dlatego wielkie brawa za sięgnięcie po tę formę przy reklamie piwa. Odważnie i niestandardowo.
MERCEDES BENZ – SAY THE WORD
https://www.youtube.com/watch?v=R84j8pmH-d0
Uff… no bałam się, że zabraknie tutaj samochodowych reklam. Rok w rok marki przygotowują coś fajnego a w tym roku lekka posucha. Ta reklama też nie jest wybitnym osiągnięciem, ale bardzo przyjemnie się ją oglądało. Może dlatego, że każdy z nas chciałby mieć taką moc. By powiedzieć słowo.
BUMBLE – MAKE THE FIRST MOVE
https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=l_FWKLpoGBc
Nie korzystam z tego typu aplikacji, ale lubię kreacje pokazujące silne, niezależne kobiety. I nie o feminizm tu chodzi. W wielu kreacjach kobiety to te biedne, smutne, potrzebujące pomocy istotki. Albo po prostu mają grzybicę pochwy (mam wrażenie, że głównie na tym ostatnio opierają się nasze reklamy telewizyjne i radiowe). Lubię widzieć odwróconą rolę i oglądać pewne siebie, osiągające sukces kobiety. Reklama Bumble jest zwarta i konkretna – może dlatego tak bardzo przypadła mi do gustu.
A to może pokażę Wam też dwie reklamy, co do których mam wątpliwości.
Niby jest okej, ale jednak coś mi zgrzyta.
STELLA ARTIOS
Widziałam tę kreację jeszcze przed SuperBowl. No i mam mieszane uczucia. Wykorzystanie tak rozpoznawalnych postaci, z takim przekazem, w teorii jak najbardziej na tak. Z drugiej strony… no Carrie i Sex w Wielkim Mieście to taka klasyka, że jakoś ta Stella nie pasuje mi do Sarah Jessica Parker w takim wydaniu. Co do postaci jaką jest Big Lebowski – on troszkę bardziej pasuje do odgrywanej roli, ale przeglądając opinie w Internecie, widziałam zarzuty o to, że się sprzedał. Tak więc tę kreację pozostawiam do oceny Wam.
COLGATE – CLOSE TALKER
https://www.youtube.com/watch?v=z-o_LI8-5oY
Colgate po swojej nieobecności na poprzednim Super Bowl powróciło z reklamą. Specyficzną. Co do której mam mieszane uczucia. Znaczy się w jakiś dziwnie pokręcony sposób bawi mnie ta reklama. W dziwnie pokręcony sposób też mi się podoba. Ale na tle innych? No taka sobie… bardzo przeciętna.
—
To by było na tyle. Czy któraś kreacja szczególnie Wam się spodobała? Nie ukrywam, że jestem delikatnie zawiedziona. Uważam, że poziom reklam w ubiegłym roku był znacznie, znacznie wyższy. I chociaż znalazłam kilku swoich ulubieńców, to jednak całościowo raczej szału nie było.
Zostań ze mną na dłużej i bądź ze wszystkim na bieżąco: