Marketingowy przegląd lutego 2021

Minęła już połowa marca, więc czas najwyższy na przegląd tego, co w świecie marketingu działo się w lutym tego roku. W lutym odbyło się coroczne święto reklam zwane SuperBowl. Nie obyło się też bez kilku marketingowych dram. Zapraszam serdecznie do małego przeglądu wydarzeń lutego.

„Planeta doskonała” – palący się billboard

Z okazji premiery „Planeta doskonała”, BBC umieściło w Londynie billboard zwracający uwagę na fakt, że żyjemy na pięknej planecie, która jest jednak zagrożona działalnością człowieka.

W pewnym momencie, billboard „zaczął się palić” i zaczął zadawać pytanie: „Ale na jak długo?”. W tym samym czasie, ilustracja została częściowo naderwana, by ukazało się to nowe zdjęcie z odpowiednim podpisem.

Spot reklamowy dostępny po kliknięciu w grafikę

Disney+ blokuje bajki dzieciństwa

Platforma Disney+ zdecydowała się zablokować bajki takie jak „Piotruś Pan”, „Księga Dżungli”, „Zakochany kundel” oraz „Dumbo”. Będą one zablokowane dla użytkowników poniżej 7. roku życia. Dzieje się to ze względu na rasistowski i stereotypowy przekaz. Oczywiście, pozostali użytkownicy platformy dalej mogą oglądać produkcje. Widnieje jednak przy nich komunikat: „Ten program zawiera negatywne przedstawienia i / lub złe traktowanie ludzi lub kultur. Te stereotypy były błędne w tamtych czasach i są błędne teraz”.

Peugeot – zmiana logo

Marka Peugeot jest kolejnym koncernem, który zmienił swoje logo. Marka postanowiła wrócić do stylu, w jakim posiadała logotyp w latach 60.

W 2020 roku, marka obchodziła swoje 210-lecie. Wchodząc w kolejną dekadę, w 2010 marka zmieniała swoje logo. Zostało one na ten moment zmienione ponownie, po niedawnej integracji z koncernem motoryzacyjnym Stellantis. Nowe logo ma podkreślić wejście koncernu do segmentu premium. Pierwszym modelem, który pojawi się z nowym logo, będzie Peugeot 308, który swoją premierę ma mieć 18 marca. Do salonów, auto trafi jednak pod koniec roku.

Elton John oraz Michael Caine zachęcają do szczepień

NHS to brytyjski odpowiednik naszego Ministerstwa Zdrowia. Elton John oraz Michael Caine wystąpili w humorystycznym spocie, który zachęcać ma do przyjmowania szczepionki przeciw koronawirusowi. Obaj Panowie znajdują się w grupie podwyższonego ryzyka, stąd też byli odpowiednimi twarzami do spotu. W spocie używają fraz ze swoich najbardziej znanych utworów i ról.

MaskUp America

Agencja Rządu Federalnego USA, we współpracy z Warner Media stworzyła spot reklamowy zwracający uwagę na konieczność noszenia maseczek. W reklamie widzimy dobrze znane nam postaci z filmów takich jak Matrix, Harry Potter, Wonder Woman, czy Joker. Wszyscy pojawili się z maseczkami na twarzy.

Sexstainable – jak żyć ekologicznie

Pornhub wystartował z nową kampanią pod hasłem „Sexstainable”. W jej ramach powstała seria pro-środowiskowych filmów. W 2019 platforma stworzyła „Dirtiest Porn Ever”, w którym za każde wyświetlenie, przekazywała darowiznę na rzecz organizacji zajmującej się oczyszczaniem oceanów z plastiku.

Spot reklamowy dostępny po kliknięciu w grafikę

Pornhub rozwija ten wątek. W ramach kampanii „Sexstainable” Pornhub stworzył nową kategorię na platformie – „Sexstainable Jerk Off Instruction”. To właśnie w tej kategorii pojawiają się filmy, w których aktorki porno podpowiadają, jak żyć ekologicznie. Za każde wyświetlenie filmów w ramach tej kampanii, Pornhub przekaże datek organizacji 2030 of Bust, działającej na rzecz klimatu.

Coca-Cola, Kia, Budweiser zrezygnowały z reklamy na SuperBowl

SuperBowl to nie tylko doroczne mistrzostwa w futbolu amerykańskiego. To także święto reklamy. Marki takie jak Budweiser, Kia Motors America czy Coca-Cola, poinformowały, że ze względu na obecną sytuację na świecie, pierwszy raz od lat, nie wykupią spotu reklamowego. Budweiser, środki przeznaczone na reklamę podczas SuperBowl, chce wydać na spot, upamiętniający wytrwałość Amerykanów podczas pandemii koronawirusa. Marka Kia chce je przeznaczyć na rozszerzenie działalności charytatywnej na rzecz amerykańskiej młodzieży. Coca-Cola natomiast poinformowała, że podjęła taką decyzję, „aby mieć pewność, że inwestujemy pieniądze w odpowiednie zasoby w tych bezprecedensowych czasach”.

Jeżeli interesuje Was jednak to, jakie produkcje pojawiły się podczas eventu, zapraszam serdecznie na dedykowany post reklamom Super Bowl 2021.

„Zaszczep się i leć” od Ryanair

Linia lotnicza Ryanair wypuściła reklamę pod hasłem „Jab & go!”, czyli „Zaszczep się i leć!”. Brytyjski organ nadzoru reklamowego orzekł, że promuje ona nieodpowiedzialne wzorce zachowań. Z tego też powodu, Ryanair otrzymał zakaz emisji spotu. Według 2 tysięcy osób, które przesłało swoją skargę, Ryanair daje fałszywą nadzieję na to, że szczepionka sprawi, że wszystko wróci do normy.

„Bóg daje życie – smog je odbiera”

Kampania „Bóg daje życie – smog je odbiera” to kreacja stworzona przez Polski Alarm Smogowy oraz Światowy Ruch Katolików na rzecz Środowiska. W ramach kampanii, do ośmiu tysięcy parafii w Polsce, trafiły materiały informujące o problemie jakim jest zanieczyszczenie powietrza, a także tym, jakie są sposoby rozwiązania ów problemu. Kampania ta jest częścią programu Światowego Ruchu Katolików na rzecz Środowiska.

Celem inicjatywy „Zielone parafie” jest włączenie wiernych we wdrażanie praktycznych zmian w funkcjonowaniu parafii, dzięki którym będą one bardziej ekologiczne.

Organiczna czekolada Green & Black’s

Natura i dzikie zwierzęta. Minutowy spot, który jest reklamą czekolady. Nie ma tu co więcej dodawać, wystarczy obejrzeć!

Petgram – platforma społecznościowa dla zwierząt

Petgram to nowy serwis społecznościowy polskiej produkcji. Aplikacja stworzona została z myślą o zwierzakach. Pomysłodawczynią jest Monika Goździalska.

Aplikacja, na ten moment, proponuje dwa poziomy dostępu. Pierwszy jest darmowy, drugi ma w pakiecie urządzenie GPS, które wpina się w obrożę i pozwala ono odnaleźć zwierzaka, gdyby zerwał się nam ze smyczy.

Coca-Cola zachęca do bycia „mniej białym”

Na sam koniec aferka, o której było bardzo głośno. Pracownicy Coca-Coli wzięli udział w szkoleniu na platformie LinkedIn. Podczas kursu radzono im by byli „mniej biali”. Zdaniem autorów kursu miało to oznaczać bycie mniej opresyjnym, agresywnym oraz apatycznym.

Na całym świecie żywo komentowano zaistniałą sytuację. Dzięki temu, program został już usunięty z platformy.

Podsumowanie

Luty był dość intensywnym marketingowo miesiącem, w którym sporo się działo. Nie obyło się też bez kilku dodatkowych „dram”, które opisałam w dedykowanym temu wpisie „Marketingowe dramy #1„, który rozpoczął nową serię na blogu. Daj znać, która kampania, bądź afera zdobyła Twoje serduszko, lub roztrzaskała je w kawałki.

Zostań ze mną na dłużej i bądź ze wszystkim na bieżąco:

Related Posts

E-book

Archiwum