Przegląd marketingowy #3 – Reklamy Świąteczne 2019

Ostatni taki wpis zrobiłam dwa lata temu. Jako, że w tym roku, skupiłam się bardziej na tematach marketingowych na swoim blogu – rozpoczęłam serię przegląd marketingowy, którą będę kontynuować w nadchodzącym roku, omówiłam kilka case’ów takich jak afera z logiem SOR, kwestia promowania otyłości czy Kinsey Wolanski – pomyślałam, że taki mały przegląd reklam świątecznych, które powstały w tym roku w Polsce, będzie także dobrym pomysłem.

Podaruj Wigilię – Stowarzyszenie mali bracia Ubogich

Co roku, przed świętami Bożego Narodzenia, Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, organizuje kolacje wigilijne dla osób starszych, które są samotne. W tym roku wypuścili spot, który miał promować całą akcję. Stowarzyszenie wyszło także z akcją „Odcięci od Świąt”, do której dołączyli się OLX oraz BBDO.

Odcięci od świąt - Stowarzyszenie mali bracia Ubogich

Akcja miała zachęcić internautów do wejścia w tryb offline, by odkryć świat osób starszych, które są samotne. A samotność najbardziej odczuwają właśnie w tym okresie świątecznym. „Wykorzystując fakt, że ponad 30% internautów szuka świąteczny prezentów w serwisie OLX, agencja BBDO stworzyła na portalu podstronę z upominkowymi inspiracjami. Strona ma swoją ukrytą wersję, która ukazuje się dopiero po przejściu w tryb offline.

Kiedy użytkownik odcina się od Internetu trafia, do ukrytego świata odciętych od świąt. Ludzi, dla których wymarzonymi prezentami nie są materialne przedmioty, ale obecność drugiego człowieka: możliwość podzielenia się z kimś opłatkiem, złożenia świątecznych życzeń czy zwykłej, serdecznej rozmowy przy świątecznym stole. Offline’owa wersja strony odsyła również do zbiórki stowarzyszenia mali bracia Ubogich, której celem jest podarowanie odciętym od świąt wymarzonego prezentu – wspólnej kolacji wigilijnej.”

Święta wśród ludzi, nie wśród mebli – IKEA

No właśnie. Była mowa o akcji Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Kontynuować będę ten temat, jako że dołączyła do niego IKEA, z reklamą pod hasłem „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”.

IKEA zachęca do wsparcia wspomnianego już Stowarzyszenia lub rozejrzenia się wokół – może sami mamy w otoczeniu kogoś, dla kogo święta są trudnym czasem?

You’ve got the love – Milka

Jestem ciepłą kluchą. Milka wypuściła spot, który sprawił, że się rozkleiłam.

Brakuje mi tego typu życzliwości, więc może dlatego ta kreacja tak mocno na mnie zadziałała. Milka inspiruje nas, abyśmy dostrzegli i obdarowali tych, którzy dzielą się swoim sercem.

Coraz bliżej święta – Natalia Kukulska

Coca Cola każdego roku odświeża swoją kultową już piosenkę „Coraz bliżej święta”, którą wszyscy kojarzymy z czerwonej ciężarówki i świątecznego klimatu. W Polsce, piosenka ta pojawiła się w 2006 roku. Rok do roku, tworzone są kolejne jej odsłony. Mogliśmy już usłyszeć piosenkę w aranżacji Margaret, Kasi Kowalskiej, Cleo, Katarzyny Nosowskiej czy zespołu Oberschleisien. Tym razem do współpracy zaproszono Natalię Kukulską.

CocaCola stworzyła także kreację świąteczną, w której po raz kolejny pojawiła się ich ciężarówka, Święty Mikołaj i biały miś polarny.

Elfy same w domu – Pepsi

Było o Coca Coli, więc czas na jej konkurenta. Pepsi. Pepsi wypuściło w tym roku spot, który jest zapowiedzią mini filmu, w którym marka opowiada historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi.

„Śnieżyca przeszła przez miasto, a na sklepowych półkach wieje pustkami. W tym czasie Elfy Pepsi przygotowują się do świętowania Gwiazdki po swojemu. Kto odwiedzi Elfy same w domu pełnym Pepsi? Czy uda mu się zdobyć choć jedną puszkę ulubionego napoju? Smaczki zostały poukrywane w szczegółach.” To właśnie opis świątecznego filmu Pepsi, który swoją premierę miał 6 grudnia na YouTube oraz na antenie telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Album – Allegro

Allegro po raz kolejny serwuje wzruszający spot reklamowy. W tym roku, swój spot nazwali „Album”. Kreacja opowiada historię o tym, że technologia potrafi utrudniać, ale także ułatwiać komunikację międzypokoleniową. Spot traktuje o rodzinie, marzeniach, ale także wspólnych doświadczeniach.

Choinka – McDonald’s

W zestawieniu nie mogło też zabraknąć giganta jakim jest McDonald’s. Marka nie zawodzi i po raz kolejny przedstawia pozytywną reklamę, przy której można się uśmiechnąć. Reklama nie powala na kolana, ale jest miłą odskocznią od patetycznych, ciężkich i smutnych tematów, które w tym roku poruszało wiele marek.

Miałam nie zamieszczać w tym zestawieniu zagranicznych produkcji, ale brytyjski oddział McDonald’s zrobił mistrzowski spot, który sprawił, że moje serduszko kompletnie zmiękło.

Bądź bogatszy – mBank

mBank w swojej tegorocznej kreacji zachęca do tego, żeby zaskoczyć swoich bliskich wyjątkowym i oryginalnym prezentem. „Bank zachęca Polaków, aby świąteczne upominki były nietuzinkowe, zaskakujące, przywołujące wspomnienia. To właśnie dzięki nim stajemy się bogatsi – tworzymy nowe, wartościowe chwile, które na długo pozostaną w naszej pamięci.”

Kupuj przemyślane prezenty – TK Maxx

TK Maxx w swojej kreacji zachęca do tego, żeby kupować prezenty w bardziej przemyślany sposób, a także, promując swoją markę, do sięgania po markowe upominki taniej.

Tym razem nie uwzględniłam kreacji zagranicznych. W Polsce powstało tak wiele różnorodnych kreacji, że skupiłam się na rodzimych produkcjach. Oczywiście to nie są wszystkie, które powstały, ale kilka wybranych. A może uważasz, że pominęłam jakąś, która szczególnie skradła Twoje serce?

Zostań ze mną na dłużej i bądź ze wszystkim na bieżąco:

Related Posts

E-book

Archiwum